tiistai 3. toukokuuta 2011

Sininen viiva

tunnetila: murrr..

Miten ihmeessä ASOS ei maksa palautuksen postikuluja edes silloin kun tuotteessa on jotain reklamoitavaa? Luulisi, tai tässä tapauksessa ainakin toivoisi, noinkin suuren firman tietävän mitä tarkoittaa hyvä asiakaspalvelu.

Olen kerran saanut Asokselta kengät joiden kannasta oli lohjennut pala irti. Palautukseen meni ja paketti oli painavien kenkien vuoksi kallis palauttaa. Toisessa tilauksessa jakun hihan vuori oli ommeltu päin mäntyä. Tänään ASOS-tilauksestani paljastui liian suuri takki (jota olisin voinut isosta koosta huolimatta käyttää, olisi mahtunut paksu kerros vaatteita alle), mutta vaalean takin (kamelinvärinen) hihasta löytyi viiva sinistä kuulakärkikynää. Mitä helkkaria?? En todellakaan aio ostaa jo valmiiksi likaista takkia, haluan sotkea vaalean takkini ihan itse!

Ja kyllä, takkipaketti on kohtuullisen painava, palautuksen postikulut isot, ja syy miksi takin palautan on jälleen kerran reklamaatio. Josko tämän jälkeen oppisin enkä tilaisi enää kyseisestä puljusta yhtään mitään?! Toisaalta tykkään valtavasti Asokselta talvella tilaamastani duffelista joka on näillä keleillä (=järjettömän kylmä!!) edelleen käytössä joka päivä.

Kyllä silti tympii.

8 kommenttia:

  1. No muakin nyppii sama pulju ja sama asia. Olenkin vakaasti päättänyt, etten tilaa sieltä enää mitään. Katsotaan miten käy =)

    VastaaPoista
  2. Puuh! Luulisi että saavat asiasta jatkuvasti palautetta ja voisi tehdä jotain. Ei tommonen ole mitään asiakaspalvelua jos omat mokat maksatetaan asiakkaalla.

    Mulla ei onneksi ole ollut mitään vikaa vaikka muutaman kerran olen tilannutkin. Ja liian pieniksi todetut shortsiparitkin meni onneksi huuto.netissä niin että sain just omani takaisin ja säästyi palauttamisen vaiva ja kulut. Ja onneksi ne just täydellisetkin shortsit vihdoin sitten sain.

    Se yksi suuri miinus kyllä Asoksella asioidessani on ollut, että joulukuun lopussa tekemäni tilaus ei vain tullut. Kyttäsin sitä sieltä paketinseurantapalvelusta ja se vain ei näkynyt liikkuvan. Kun luvatun toimitusajan maksimi oli kulunut, olin yhteydessä ja paketti oli kuulemma palautunut heille takaisin. Siinä vaiheessa tietenkin kaikki oikeat koot oli myyty jo loppuun... Sain niitä onneksi haalittua erikseen kun tuli palautuksia ja silloin oli onneksi ilmaiset postikulut, saattoi tilata yhdet heti kun vain tuli oikea (tai oikeaksi luultu ;D) koko saataville. Harmitti tosi paljon, mutta hyvittivät mulle sentään koko summan ja postikulut (vaikka olisivat voineet pistää asiakkaankin syyksi ettei noutanut lähetystä) ja sain vielä 10 punnan alekoodin. Plus että säästyi rahat joiltain turhilta asioilta, mitkä oli siinä kadonneessa tilauksessa :D

    VastaaPoista
  3. Ei missään firmassa noin kuulu hoitaa asioita. Ehdottomasti reklamaatiota kyseiseen lafkaan. Jokainen itseäänkunnioittava firma on kiinnostunut asiakaspalautteesta, etenkin jos samasta asiasta tulee useampi valitus. Ja jos ei kiinnostu niin ehkä sitten kiinnostuu kun ihmiset laittavat firman boikottiin. Tuskin kovin moni nimittäin haluaa olla asiakkaana jos tällainen toiminta jatkuu.

    VastaaPoista
  4. Misty: Jes, kahden ihmisen boikottilinja jo nousemassa pystyyn. ;)

    Onneli: Mä olen ainakin antanut joka kerta palautetta tosta, toivottavasti muutkin antavat. Mutta ihan pöyristyttävää, ei kovin monella yrityksellä ole (kauan) varaa tollaiseen.

    Mii: Asiakkaita tuntuu riittävän, kaikesta huolimatta. Palautusrumba on sen verran työläs että luulen monien tyytyvän kohtaloonsa. Mä en kyllä tyydy vaan rustaan taas yhden valituksen. :)

    VastaaPoista
  5. Anonyymi5/5/11 21:48

    Mun peruskuvio nettitilausten kanssa on: tilaan jotain superhienoa --> odottelen täpinöissäni viikon --> tadaa, paketissa on viallinen tuote joka jumalan kerta. Joudun käymään lähes joka kerta melkoisen sähköpostiselvittelyn läpi ja laittamaan jälkikäteen vaatimuksen, että maksavat MYÖS ne palautuksesta koituneet kulut. Parhaimmillaan joudun skannaamaan sen postitoimistosta saadun todistuksen (tietty suomenkielinen)toiseen kertaan. Eli samaa ongelmaa muissakin puljuissa, ellei laita paketin mukana pitkää selostusta tapahtuneesta/tuotteen ongelmasta/mahdollisesti sähköpostitse käydyistä keskusteluista ja tehdyistä lupauksista. Sitten se oikea summa pitää tietysti alleviivata punaisella tussilla ja kirjoittaa viereen, että maksakaa mulle tämä tässä.

    L

    VastaaPoista
  6. Virheellisissä tuotteissa Asos kyllä korvaa postikulut jälkikäteen + antaa 10 % alennuskoodin seuraavaa tilausta varten. Oikea osoite reklamaatioille on wrong@asos.com

    VastaaPoista
  7. mie olisin kuulema saanut reklamaatiopalautuksesta myös postikulut takaisin, jos olisin erikseen skannannut kuitin ja täytellyt jotain reklamaatiopostikululappulomakkeita. voi hyvänen aika.
    en jaksanut moiseen vaivautua kun kyse oli muutamasta hassusta eurosta (korujen reklamaatio) mutta inhotti että kun palautin reilun kymmenen euron arvoiset korvakorut niin sain niistä kuitenkin vaan 6 tai 7 euroa takaisin.

    argh.

    VastaaPoista
  8. Anonyymi4/5/12 17:32

    Hei, itse olen saanut asokselta hyvää asiakaspalvelua. Lähetin heille itse sähköpostia takista, joka oli yhtä kokoa isompi, mitä olin tilannut. Lähetin sähköpostilla tietoni, ja skannasin postikuitista kuvan heille.

    Takin hinta ja postikulut tulivat tililleni n. viikon kuluessa, niinkuin oli luvattukin.

    VastaaPoista