tunnetila: ärsytys
Sain viime syksynä lievän pakkomielteen eräistä kengistä. Kengistä, jotka näin kaupungilla jonkun tuntemattoman kauniin neitokaisen jaloissa. Sillä hetkellä se iski "Pakko saada!" Siitä päivästä lähtien olen metsästänyt kenkiä ympäri maailmaa. Kengät on loppuunmyyty kaikkialta eikä niitä löytynyt edes valmistajalta, ainakaan silloin kun niitä viimeksi sieltä kyselin. Olin jo luopunut toivosta kunnes äitienpäivänä satuin kirjoittamaan googlen hakukenttään vanhat tutut hakusanat.
Osuma. Haun tuloksena sain osuman erääseen amerikkalaiseen verkkokauppaan ja ruudulle ilmestyi himoitsemani kenkäpari. Hirvittävällä innolla naputtelin itseni sisälle nettikauppaan, tsekkasin löytyykö omaa kokoani ja kun koko löytyi klikkailin kengät ostoskoriin, maksoin ostokset ja tein villin onnentanssin ympäri taloa.
Viime viikolla sain tullista kirjeen, pakettisi on täällä. Maksoin kengistä tullit ja jo seuraavana päivänä lähetti toi paketin kotiin. Hypin ilosta pakettia avatessani kunnes... "Häh, miksi mun kengät on pakattu ihan väärän merkin kenkälaatikkoon??" Paperin rapinaa... "Mitä hittoa, täällä on ihan väärät kengät!!" Tuijotin avaamaani pakettia hetken sanattomana ja sen jälkeen taisin luetella peräkkäin kaikki kirosanat mitä siihen hätään mieleeni juolahti.
Voi ärsytys, minulle oli lähetetty väärät kengät! Laitoin heti sähköpostia firmaan ja kerroin sattuneesta mokasta. Sain vastaukseksi pahoittelun ja minulle kerrottiin että viestini oli laitettu eteenpäin pakkaamoon josta pitäisi kuulua jotain neljän päivän päästä.
Tänään tuli viesti pakkaamosta. "Voisitko ottaa saamistasi kengistä valokuvia jotta tiedämme että olemme todellakin lähettäneet teille väärät kengät?" Mitä hittoa??? Valittavatko ihmiset turhaan ja keksivät saaneensa väärän tuotteen vai mikä tuossa on ongelma? Otin kiltisti kuvat ja lähetin ne yritykseen. Pakko kuitenkin todeta että maksavana asiakkaana minua ärsyttää niin paljon ensin väärien kenkien lähettäminen ja sen jälkeen tuollainen epäily, että luulenpa että ko. firma saa pitää alun perin tilaamani kengät (jos niitä on edes olemassa) ja haluan rahani takaisin.
Kuinkahan noiden jo maksettujen tullien kanssa käy? Saakohan rahan helposti takaisin? Onko kenelläkään kokemuksia asiakaspalautuksen tekemisestä Euroopan ulkopuolelle maksettujen tullien jälkeen?
Ärh miten ärsyttävä tilanne varmasti. Ei kyllä tulis mieleenkään itellä jonain firman työntekijänä alkaa epäileen asiakkaan "valitusta" vaan nöyrästi pyytäisin anteeks ja vastaanottaisin väärät kengät.
VastaaPoistaNo sanos muuta. Olin kyllä aika hämmästynyt saamastani viestistä.. :/
PoistaVoit anoa tullinpalautusta vienti-ilmoituksen kera, sitten kun olet lähettänyt väärät kengät takaisin... Taitaisi olla helpompi myydä ne kengät eteenpäin Suomessa?
VastaaPoistaKiitos vinkistä, täytyy tutustua noihin tullimääräyksiin ja lomakkeisiin ihan ajan kanssa. Voit olla myös oikeassa tuosta kenkien myynnistä. Muuten voisin harkita sitä mutta nuo kengät jotka minulle tuli on ehkä kokoa 35. En tiedä ketään (ainakaan aikuista) kenellä olisi noin pieni jalka. :)
PoistaVoi harmi!! Ajattelin ehdottaa samaa kuin Rillo. Tosin sitten jää tullimaksut varsinkin saamatta :/
VastaaPoistaJoo, jos en saa palautettua noita kenkiä myyjälle niin tulee kyllä aika paljon "persnettoa" tuosta tilauksesta. Oh well, aina ei voi onnistua. Homma ei ole tosin vielä ratkennut joten en vielä menetä toivoani. :)
Poista