torstai 27. lokakuuta 2011

Heikin mekko

tunnetila: ilo

Image and video hosting by TinyPic

Suurin osa Teistä varmaan huomasi tänään upean uutisen: Heikki Salonen nimitettiin italialaisen Dieselin naistenvaatemalliston pääsuunnittelijaksi. Mikä hieno uutinen, onnea Heikki!

Olen seurannut Heikki Salosen uraa pitkään, jo opiskeluaikojen (TaiK) muotinäytöksistä asti. Taisi olla vuosi 2004 kun Heikin sekä muiden samalla vuosikurssilla opiskelleiden kurssilaisten töitä oli esillä silloisilla Vatevan muotimessuilla TaiKin osastolla. Yksi Heikin asuista viehätti minua suunnattomasti ja pyörin asun ympärillä huomattavan pitkään. Mekko oli kaunis ja kiinnostavalla tavalla erikoinen. Siinä yhdisteltiin ennakkoluulottomasti erilaisia elementtejä (mm. nahkaa ja paksua villakangasta ohuempaan pliseerattuun ja laskeutuvaan alaosaan) ja leikittiin mielenkiintoisilla leikkauksilla. Kehuin asua messuilla mukana olleelle miehelleni ja harmittelin miksei asua ole tuotannossa. On kurjaa ihastua uniikkeihin vaatteisiin sillä yleensä nuo käsin ommellut mallikappaleet jäävät sellaisenaan suunnittelijoiden omiin arkistoihin.

Image and video hosting by TinyPic

Mekko painui hiljalleen mielestäni unholaan, kunnes seuraavana jouluna muistutti olemassaolostaan hyvin erikoisella tavalla. Kyseinen mekko nimittäin paljastui joululahjapaketistani! Mieheni oli muistanut messuilla virinneen mekkoihastukseni ja päätti hankkia mekon minulle joululahjaksi. Hetken mieheni oli kuulema joutunut Heikkiä jututtamaan ennen kuin hän oli suostunut luopumaan asusta, mutta olen edelleen, kaikkien näiden vuosien jälkeen, hyvin iloinen että Heikki luovutti asun minulle. Olen käyttänyt mekkoa useissa tilaisuuksissa ja joka kerta siihen pukeutuminen tuntuu yhtä hienolta!


Vaikka vaatekaapistani löytyy Chanelia, Marc Jacobsia ja Alexander McQueenia, niin luulen silti että tämä Heikki Salosen opiskeluaikoina suunnittelema ja käsin ompelema mekko on vaatekaappini kallein aarre. Myös tunnearvo maailman yllättävimmällä ja parhaalla joululahjalla on määrittelemättömän suuri!

Image and video hosting by TinyPic

10 kommenttia:

  1. upea- ja vielä upeampi nyt kun tuntee mekon tarinan!

    VastaaPoista
  2. Upea ja kivalla tavalla erilainen mekko ja aivan sinun näköinen! Puhumattakaan mukavasti joululahjayllätyksestä :)

    VastaaPoista
  3. *viheltää* Aivan häkellyttävän kaunis mekko, istuu sulle vieläpä täydellisesti!

    VastaaPoista
  4. Ooh, tuo on vielä upeampi kuin mitä kuvailit!:)

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana! Ja todellakin erityinen :)

    VastaaPoista
  6. Makea tarina ja makea mekko :))

    VastaaPoista
  7. urubisu: Kiitos urubisu! Paras joululahja ikinä. :)

    Kay: Kiitos Kay! Ja hei, mekko ei ole musta!!! Wohoo!

    Salka: Kiitos Salka! Muistan fiiliksen kun avasin paketin. Ensin näin vain helman ja mietin "mitä ihmettä", sen jälkeen tajusin mitä laatikossa oli ja purskahdin itkuun. Kolmas tunne oli paniikki: mitä jos mekko ei mahdukaan minulle?!?! Puin sen heti päälleni ja vitsi sentään, Heikin mallinukke jolle mekko on tehty oli juuri saman kokoinen kuin minä. Voi sitä juhlaa! :)

    MouMou: Kiitti Moksu! Mekko on kyllä hyvin persoonallinen ja erittäin vaikea sanoin kuvailla. :)

    Onneli: Kiitos Onneli! Ja erityinen on juuri oikea sana kuvaamaan tätä.

    AiDA: Kiitti AiDA! Olen samaa mieltä kanssasi kaikesta. :) :)

    VastaaPoista
  8. Tiedätkö, mulle tuli tämä vähän aikaa sitten mieleen, kun muistin nähneeni kuvan tyylitaivaassa vuonna öööö, ja mietin onko mekko vielä sinulla :) Hienoa että on, ja vielä kivempi kuin muistin.

    VastaaPoista
  9. Ulrika: Eikä?! Vau mikä muisti sinulla on! :) Enpä olekaan vieraillut Tyylitaivaassa moneen vuoteen.. Onkohan se vielä olemassa?

    VastaaPoista
  10. Mun hyvä muisti rajoittuu lähinnä vaatteisiin ;)Kai se on olemassa, sieltä ainakin tulee säännöllisesti vierailijoita mun blogiin, vaikka en oo aikoihin päivittänyt mitään.

    VastaaPoista