sunnuntai 9. toukokuuta 2010

SATC2

tunnetila: jännitys

Näin toissa keväänä Sex and the City Movien elokuvateatterissa neljä kertaa. Ensimmäisen kerran näin leffan ensi-illassa yksin, seuraavat kerrat läksin aina jonkun ystäväni seuraksi katsomaan rainan.

Image and video hosting by TinyPic

Ensimmäisellä katselukerralla keskityin seuraamaan suosikkiparini, Carrien ja Mr.Bigin elämää ja itku tuli kun John ei tullutkaan hääpaikalle vaan jätti Carrien "alttarille" lintu päässään. Kokonaisfiilis ensimmäisen katselukerran jälkeen oli kuitenkin aika vaisu ja olin hieman pettynyt. Tosin nauroin kuollakseni Charlotten Meksikossa sattuneelle "vahingolle".

Seuraavalla katselukerralla itkin kun Miranda ja Steve kohtasivat Brooklyn Bridgellä. Carrien ja Bigin kohtalo ei enää hetkauttanut, olinhan tyytyväinen lopputulokseen jossa he vihdoin saivat toisensa. Keskityin Mirandan ja Steven lisäksi maisemien fiilistelyyn ja ikävöin New Yorkiin. Ja olin taas tikahtua nauruun Charlotten päästellessä epämiellyttäviä "prööt"-ääniä.

Vasta kolmannella kerralla keskityin kunnolla vaatteisiin ja asukokonaisuuksiin, ja tällä kertaa tuhersin itkua kun Samantha jätti Smithin. "I love you but I love me more." Byää, itketti niin pirusti. Ja Charlotten pudding housuissa jatkoi edelleen voittokulkuaan. Mikä siinä onkin että kakkajutut aina naurattaa aivan julmetusti?! Kolmannen katselun jälkeen olin jo sitä mieltä että leffa oli hyvä. Ensimmäisen katselun jälkeinen pettymys oli vaihtunut hiljalleen kiintymykseksi ja olin jäänyt koukkuun.

Neljännellä kerralla taisin itkeä tihrustaa läpi koko elokuvan (en edes muista kenen kanssa olin tuolloin leffan katsomassa kun itketti niin kovin). Ja kaiken itkun seassa se kakka nauratti aina vaan.

Image and video hosting by TinyPic

SATC2 Movien tuloon on aikaa enää muutama viikko. Näen leffan maailman ensi-iltapäivänä 27.5., eli viikkoa aiemmin kun leffa tulee teattereihin Suomessa. Lähden nimittäin parin viikon päästä kahdeksi viikoksi Sveitsiin ja ilokseni sveitsiläinen ystäväni on hankkinut meille liput ensi-iltaan. Vitsit etten malta odottaa!!

Kolme vuotta sitten olin todella pettynyt kun kuulin että sarjasta tehdään elokuva. "Mitä rahastusta!" ajattelin, ja silti tuin hanketta käymällä leffassa 4 kertaa ja vielä ostamalla dvd:n. Kaksi vuotta sitten närkästyin kun kuulin kakkosleffan tulosta. "Voi jumaliste, kenellä tekijäporukasta on niin kova rahapula että tätä tehdään vielä lisää? En kyllä mene enää katsomaan." Hah hah, nyt olen leffasta TAAS ihan tohkeissani. Oli se sitten miten tuubaa tahansa.

Täällä voi jo fiilistellä tulevaa:

Kuulisin teiltä mielelläni mielipiteitä ekasta leffasta. Mitä tykkäsitte, odotatteko toista samalla innolla kuin minä vai oletteko jo kenties saaneet tarpeeksenne ärsyttävästä Carriesta ja hänen vielä ärsyttävämmistä ystävistään? Tai onko joukossanne sellaisia joka ei ole koskaan edes katsonut koko sarjaa?

kuvat täältä ja täältä

18 kommenttia:

  1. ei kai se nyt viime keväänä se edellinen leffa ollut vaan pari vuotta sitten?
    Itse näin leffateaterissa kerran ja sit pari kertaa on tullut katsottua dvd:ltä. Kyllä se uusikin täytyy ehdottomasti mennä katsomaan, mut en mä ole niin fanaattinen, että yittäisin saada lippuja ensi-iltaan.
    Ehtii sen sit joskus nähdä. Ja lukea tietysti blogeista ihan kyllästymiseen asti niistä vaatteista. :D

    VastaaPoista
  2. Veera: Oli oli, korjasin sen just ennen kun huomasin kommenttisi. Miten tämä aika meneekin näin nopeasti?!

    Mutta totta, kaikki blogit tulee olemaan leffaa ja sen muotia täynnä parin viikon päästä. Siksi päätinkin olla erilainen nuori ja aloittaa hehkutuksen jo nyt. :)

    VastaaPoista
  3. Mä olen ollut ihan hillitön SATC-fani, mutta en koskaan oikein digannut tuosta leffasta. Oon nähnyt sen kyllä varmaan kolmesti, mutta pettynyt joka kerta. Mun luonnolleni otti niin kovin jo sarjan loppumetreillä se, että Carrie päätyi kun päätyikin yhteen Kihon kanssa - yök! En oo kauhean innoissani ollut kakkoleffastakaan, mutta apua, siinähän on AIDAN! I love Aidan. Pakko nähdä tää pätkä heti!

    VastaaPoista
  4. Olen oikeasti todennut että lähes poikkeuksetta seurasta (tai iästä) riippumatta kakkajutut naurattaa ihmisiä aina eniten :DD Miksi ihmeessä?! Nauroin itsekin pitkään tuolle Charlotten tapaukselle Meksikossa ;D

    En varmaan kiiruhda katsomaan leffaa ensi-iltaan, mutta kyllä se pitää nähdä. Vaikka niiden vaatteiden takia jos ei muuten :)

    VastaaPoista
  5. Emma: No jos ei tykännyt että Carrie on Bigin kanssa niin ymmärrän ettei leffa kolahtanut ainakaan tuon parin osalta. Mä taas olen ollut aina C&B:n ikuinen kannattaja joten nykin olin aivan raivoissani miksi Aidan täytyy tuoda sekoittamaan kuvioita. Pois Aidan, pois! Mene vaikka sinne Villiin pohjolaan, tykkäsin sinusta siellä paljon enemmän. :)

    wikke: No niinpä, mua oikein hävettää nauraa aina kaikille kakkajutuille. :) Mutta mitäs sitä kieltämään, yksinkertaista huumoria yksinkertaisille ihmisille (kuten mulle). :)

    Ja SATC puvustus: <3

    VastaaPoista
  6. Kyllä se on pakko käydä itsekin katsomassa, tosin todennäköisesti vasta reilusti kesäkuun puolella. Eka on myös katottu ja kyllä se oli sellaista aika taattua Sinkkuelämää-laatua. En oikeastaan odota edes noilta sen kummoisempaa juonta, että kyllä tuo ensimmäinen oli oikein viihdyttävä ja tuli myös itkettyä siinä vaiheessa, kun Kiho jätti saapumatta häihinsä.

    Yleisesti Sinkkuelämää on aika hauska sarja ja ehdottomasti hienointa siinä on tuo aikuisten naisten ystävyys :) Siksi aion mennä uusintakin katsomaan parhaiden kavereiden kanssa.

    VastaaPoista
  7. Mä näin ton leffan lentokoneessa matkalla Amsterdam-Kapkaupunki, katsoin varmaan neljä leffaa sen lennon aikana. Mutta jaksoakaan en ole nähnyt varsinaisesta sarjasta. Joten ei mulla ole kummosempaa sanottavaa siitä pätkästä, johonkin se aika piti siellä koneessa käyttää :)

    Ja kakkajututhan nyt naurattaa aina. Meillä oli äsken perhettäni vierailulla ja lopulta katsottiin youtubesta Pingua, tietty ekaks se jakso jossa Pingun pikkusisko kakkaa. Ja nuorin yleisöstä kuitenkin jo pian 18, muuta 20+. ;D

    VastaaPoista
  8. Neljä kertaa? Oot hullu.:D Mä näin kerran. Se oli ihan hyvää viihdettä, mut lähtökohtaisesti mun mielestä kaikki tv-sarjoista tehdyt leffat on vain venytettyjä tv-sarjan jaksoja. Aion kuitenkin mennä katsomaan kakkosenkin (jos saan seuraa, koska miestä sinne on turha houkutella), koska kyynelehdin jo trailerin aikana. (tosin mä itken myös Poliisiopiston lopussa eli mun kyyneliin ei oo luottamista)

    VastaaPoista
  9. Mäkin olen katsonut ton SATC ykkösen ties kuinka monta kertaa (vain yhden kerran leffassa, heti sen jälkeen sitten latasin sen koneelle :D), mutta en ikinä naura sille Charlottelle. Mä tunnen aina vaan niin suurta myötähäpeää sitä kohtaan etten viitsi nauraa :D

    VastaaPoista
  10. Haha, oon kans ulvonut ton läpi lukemattomia kertoja!:D

    VastaaPoista
  11. Miina: Ystävien kanssa tuo leffa onkin parasta. Jostain syystä vaan halusin käydä katsomassa leffan ensimmäistä kertaa yksin. En oikein itsekään tiedä miksi...

    Herttainen: Sinä se olit!!! Mä mietin että joku oli joka ei ole nähnyt sarjaa yhtään jaksoa mutta sitten tulin siihen tulokseen että olen nähnyt unta. Ajattelin, ettei voi olla totta. :)

    AnneVee: Poliisiopistossakin on Kim Kattrall eli sehän vähän on sama asia kuin tämäkin... :D Mutta joo, traileri vaikuttaa hauskalta PAITSI tuo Aidan.. Tosin saavathan he, Carrie ja Aidan olla ystäviä kaiken kokemansa jälkeen.. ;)

    Sara: Häh, sua ei kakkajuttu naurata?! :) Musta se on niin paras. (Okei, sä olet nähtävästi tässä suhteessa mua aikuisempi vaikka muuten, siis iältäsi, sä voisit olla mun tytär. Hahahahhaa, oikeesti, nyt vasta tajusin ton! Ei ole todellista!!!!)

    MouMou: Jee, toinen ulvoja! Toivottavasti tuo kakkososa itkettää (ja naurattaa) myös. Ainakin trailerin perusteella se tekee molempia!

    VastaaPoista
  12. Itse näin leffan kahdesti, ja samat kohdat itkettivät sekä naurattivat :) Ja ilman muuta aion mennä kakkosenkin katsomaan, olen kuitenkin sen verran utelias! Eka osa oli mielestäni tarpeellinen, halusin tietää tyttöjen kuulumiset. Kakkososan katsottuani korjaan yhden jutun joka jäi ykkösen jälkeen tekemättä: menen juomaan Cosmopolitanin ;)

    VastaaPoista
  13. En ikinä katsonut sarjaa kun se pyöri ensimmäistä kertaa telkkarissa (asuin silloin USAssa eikä minulla edes ollut HBOta). Olen sen jälkeen nähnyt Suomessa muutaman jakson kun Nelonen pyöritti uusintoja, olisikohan noin vuosi sitten? Leffan vuokrasin kun olin kerran sairauslomalla ja katsonut jo kaiken muun "hömpän" Filmtownissa. Olisin ehkä tykännyt siitä jos olisin tiennyt hahmoista enemmän, nyt se jätti suht kylmäksi.


    Paitsi kakka. Se nauratti kuumeessakin. :)

    VastaaPoista
  14. Vannoutuneena SATC-fanina menin katsomaan tuon pätkän leffateatteriin ja se oli kieltämätä vähän pettymys. Kaikki se mahtava huumori mitä sarjaassa nähtiin oli jäänyt uupumaan tuosta pätkästä.

    Kakkososa on silti pakko nähdä, vaikka odotukset eivät ole kovin korkealla. Tätä se tosifanius teettää. :D

    VastaaPoista
  15. Katsoin ykkösosan itsekseni ensi-illassa, enkä tuntenut tarvetta katsoa sitä toistamiseen. Elokuva tosiaan tuntui venytetyltä tv-jaksolta, ja se oli ihan kiva, mutta ei sen enempää.

    Olen kuitenkin pitkin kevättä miettinyt, pitäisikö sitä mennä jälleen ensi-iltaan leffa katsastamaan, itse sarjasta kun pidin kuitenkin paljon. Ja tuotantoyhtiöhän tahkoaa epäilemättä jälleen tolkuttomasti rahaa ympäri maailmaa... ;)

    VastaaPoista
  16. Heidi: No juuri tuo uteliaisuus on varmaan itselläkin se voima mikä "pakottaa" katsomaan myös elokuvat. Kun kerran on leikkiin ryhdytty niin on se vietävä loppuun asti! :)

    ella: Hahhaha, ihana että ymmärsit kakkahuumorin päälle! :) Mutta voin vaan kuvitella miten tyhjä ja mitäänsanomaton tuo leffa on ihmiselle joka ei ole seurannut sarjan hahmojen elämää kaikkia tuotantokausia. Siinä ajassa oppii tuntemaan hahmot kuin hyvät ystävänsä. :)

    Anna-Maria: Totta. Hauskinta musta tossa koko leffassa oli juuri tuo kakkajuttu eikä itse sarjassa olla koskaan vajottu noin alhaiseen huumoriin. :)

    Jo: Venytetty tv-jakso, kyllä. Mutta toisto oli poikaa, eli suosittelen katsomaan toistekin. Ja kolmannen ja neljännenkin kerran.. ;)

    VastaaPoista
  17. Minusta Aidan on ihanin ja vihaan Carrieta aina, kun se kerta toisensa jälkeen pistää välit poikki Aidaniin.:( Just eilen katsoin Kreikkalaisen naimakaupan ja siinäkin oli aah Aidan...

    VastaaPoista
  18. AnneVee: Minusta taas Big on ihanin ja Aidan on ihan tylsä nössö. :D

    VastaaPoista