keskiviikko 1. elokuuta 2012

Viimeinen jakkuylistys

tunnetila: ihmetys

Image and video hosting by TinyPic

Koen olevani rönttäinen hunttalulla mitä pukeutumiseen tulee. Pukeutumisessa tärkeintä on mukavuus, ei välttämättä tyylikkyys. Tänä kesänä olen kuitenkin välillä säikähtänyt siistiä peilikuvaani liikkeiden näyteikkunoista. Skarppi jakku (jota olen blogissa hehkuttanut jo kymmeneen kertaan, tiedän ja olen pahoillani) on nykyään päälläni aina ja se tekee myös "paidanhelma housun päällä, ei siististi housun sisällä" -lookista (kuvissa) siistimmän.

Sain jopa hetki sitten tuntemattomalta asiakaspalvelijalta liikkeessä asioidessani kommentin: "Olenpas minä tänään ryönäinen, anteeksi." Siis mitäh?! Yleensä se olen minä joka tunnen oloni ryönäiseksi ja röntöksi kun asioin vaatteiden kanssa työkseen tekemisissä olevien ihmisten kanssa.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

jakku ja paitapusero H&M Trend, huivi Philosophy Blues Original,
housut Vila, balleriinat Tory Burch, laukku Milanosta

En olisi voinut kuvitella viihtyväni jakku päällä näin hyvin. Tunnen oloni tämä jakku päällä niin rennoksi, että hämmästyn kun minua sanotaan tyylikkääksi. Alan aina hämilläni sopertaa jotain että "enhän minä, rönttäinen vaan.." mutta sitten muistan pukeutuneeni jakkuun, paranna ryhtiä, katson kehun antanutta ihmistä silmiin ja kiitän. Huolitellumpi ulkoasu vaikuttaa kummasti itsetuntoon.

Olen tainnut nyt löytää "sen oikean" jakun. Sama vaate tekee rennon olon mutta suoristaa silti ryhtiä muutaman sentin. Onko Teillä vaattetta joka päällä tunnette olonne tavallista skarpimmaksi? Vaatetta, johon pukeudutte aina kun pitää skarpata.

4 kommenttia:

  1. Anonyymi1/8/12 10:50

    Hei, onko tuossa kovin ylistetyssä jakussa nappeja vai kiinnitetäänkö hakasilla tms.?
    /Zana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jakussa ei ole minkäänlaista kiinnityssysteemiä, se on yksi syy miksi siitä niin tykkään. Napittomuus tekee rennon fiiliksen. Ja siis ylistän tässä tietty omaa jakkuani, mutta tämä hehkutus on verrattavissa lähes jokaiseen mustaan jakkuun mitä on. Jokaiselle löytyy varmasti se itselle ja omaan tyyliin parhaiten sopiva jakku. :)

      Poista
  2. Sinäkö rönttänen?!!? Blogisi (ja livetapaamisen viime kesänä) perusteella et :) Mut joo, jakku saa minunkin oloni skarpiksi ja asialliseksi. Yleensä (myös töissä Urheilukeskuksessa) pukeudun farkkuihin + huppariin, joten ero on huima. Myös siis tuntemuksissa ja olossa :) Vaate tekee miehen ja naisen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi kiitos Heidi, olipa kivasti sanottu! <3 Mutta jakku on kyllä ihan mahtava vaate, ainakin jos löytää hyvin istuvan ja omaan tyyliin sopivan jakun. Ihan totta muuten tuo "vaate tekee miehen ja naisen". Yleensä tuosta puhutaan vain miehistä puvun kanssa, mutta sama pätee myös naisiin. :)

      Poista